Bij Stichting Pensioenfonds Cultuur vooralsnog geen korting op pensioenuitkering

dinsdag 24 augustus 2010 / Redactie / geen reacties

Op 17 augustus maakte minister Donner bekend dat 14 door DNB aangewezen pensioenfondsen geadviseerd worden om per 1 januari 2011 over te gaan tot korten van de pensioenuitkeringen. Stichting Pensioenfonds Cultuur behoort niet tot deze groep.

Herstelplan
Tot mei 2010 herstelde de dekkingsgraad sneller dan voorspeld in het herstelplan van Pensioenfonds Cultuur. In mei en juni was de dekkingsgraad net boven 90%, iets lager dan de dekkingsgraad volgens het herstelplan had moeten zijn. In juli lag de dekkingsgraad op 92% waarmee het pensioenfonds weer net op het herstelplan lag. De rentestand en markten blijven grillig en het bestuur volgt de ontwikkeling van de dekkingsgraad nauwkeurig.

• AOW en pensioenen

vrijdag 20 november 2015

Nederland heeft een goed pensioenstelsel, maar zoals overal zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Lees verder

______    ______               ___     __   __   _    _