FNV KIEM en Ntb treden toe als cao-partij bij cao Kunsteducatie 2015-2016

dinsdag 08 december 2015 / Redactie / geen reacties

Op 3 december 2015 hebben cao-partijen vakbond AVV en werkgeversorganisatie Cultuurconnectie in een overleg met vakbonden FNV KIEM en de Ntb een akkoord bereikt over toetreding van FNV KIEM en Ntb tot de huidige cao Kunsteducatie 2015-2016.

De afgelopen maanden is een situatie ontstaan waarin vragen rezen over het draagvlak onder de cao Kunsteducatie, omdat vakbonden FNV KIEM en Ntb geen partij waren bij deze cao.

Alsnog ondertekend en toegetreden

In het kader van de belangenbehartiging van hun leden en in het belang van de branche hebben deze vakbonden besloten de cao Kunsteducatie 2015-2016 alsnog te ondertekenen en daarmee weer toe te treden tot het cao-overleg. In het verlengde daarvan kunnen ook zij weer toetreden tot het bestuur van de stichting OAK, het paritair orgaan dat onder andere het Mobiliteitsfonds Kunsteducatie beheert.

Hiermee nemen FNV KIEM en Ntb afstand van de eerder gedane uitspraken over de nieuwe cao en over de andere betrokken partijen. Alle partijen zijn voornemens de handen ineen te slaan om zich met wederzijds respect in te inzetten voor de toekomst en de belangen van de sector Kunsteducatie.

Heeft u vragen? Stuur dan een e-mail naar Anne Jan de Graaf, bestuurder FNV KIEM.

_____       ___      _____      ___      _____    _    _
|  __ \\    / _ \\   / ____||   / _ \\   /  ___|| | || | ||