'Ik vind het belangrijk dat mensen in de cultuursector een fatsoenlijk inkomen kunnen verdienen' - minister Bussemaker

maandag 08 juni 2015 / Redactie / geen reacties

In haar uitgangspunten voor cultuurbeleid 2017-2020 'Ruimte voor cultuur' schrijft minister Bussemaker vandaag 'Ik vind het belangrijk dat mensen in de cultuursector een fatsoenlijk inkomen kunnen verdienen.

Passie voor het vak en het verlenen van voorrang aan produceren mogen er niet toe leiden dat medewerkers te sterk belast worden of slecht betaald krijgen.'

'De flexibilisering van de arbeidsmarkt speelt hierbij een grote rol. De Raad voor Cultuur en de SER zullen hier eind 2015 een verkenning over uitbrengen. Voor de komende periode vind ik het belangrijk dat instellingen realistische plannen maken en daarbij oog houden voor de arbeidsvoorwaarden van hun medewerkers en van de kunstenaars met wie zij werken. Wil de kwaliteit van onze cultuursector op peil blijven, dan zal de sector voor talenten aantrekkelijk moeten blijven om werkzaam in te zijn.'

Lees de complete tekst op de site van het ministerie

• Bezuinigingen kunst en cultuur