Teken het manifest van de orkestmusici

dinsdag 30 september 2014 / Redactie / 1 reactie

Actieve leden van FNV KIEM en de Ntb hebben het initiatief genomen tot een manifest tot behoud van de artistieke kwaliteit  van de Nederlandse symfonie-orkesten.

Wij roepen zoveel mogelijk orkestmusici op dit manifest te ondertekenen.

De gevolgen van de bezuinigingen op de orkesten hebben grote invloed op het leven en werk van musici. De sociaal economische positie van veel collega’s is door geheel of gedeeltelijk ontslag ernstig verslechterd. De symfonie-orkesten moeten aan steeds zwaardere maatschappelijke eisen voldoen, terwijl de middelen krapper worden. Dat  trekt een zware wissel op arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden van musici.

Reageer en teken het manifest
Wij roepen alle musici op te reageren op de inhoud van het manifest. Teken het manifest en laat desgewenst je reactie achter. En stimuleer je collega’s om hetzelfde te doen! Dit kan tot 29 oktober a.s.

Teken hier

• donderdag 02 oktober 2014 / W.M. Scheifes

Het is de hoogste tijd dat de door de politiek ingezette lijn van afbraak stopt. Laat dit manifest een keerpunt worden zodat musici de enorme schat aan orkestmuziek, ook nieuwe, kunnen blijven laten klinken en hun mooie beroep kunnen blijven uitoefenen. Kom in aktie nu het tij nog gekeerd kan worden.

__   __   _    _      ___                _____
    ___    \ \\/ // | |  | ||   / _ \\    ____     |  ___||