Onderhandelingsakkoord cao Theater en Dans

vrijdag 04 juli 2014 / Redactie / 1 reactie

FNV KIEM en NAPK hebben een onderhandelingsakkoord bereikt over één gezamenlijke cao Theater en Dans.

Het betreft een minimum-cao en de cao heeft een looptijd van 1 januari 2014 tot en met 30 juni 2016. Afspraken over financiële componenten gaan in per 1 juli 2014 tenzij expliciet anders bepaald.

Salarisontwikkeling
De salarisschalen zoals opgenomen in de cao worden structureel verhoogd met 1%  per 1 september 2014, 1% per 1 september 2015 en 0,5% per 1 januari 2016.

Stemmen
Leden van FNV KIEM kunnen tot 14 juli a.s. stemmen over dit akkoord via www.fnv-kiem.nl/stemmen

Een cao voor de podiumkunsten
Sociale partners hebben eind vorig jaar afgesproken om de cao dans en de cao theater samen te brengen in één cao voor de podiumkunsten. De reden om beide cao’s samen te voegen is met name ingegeven om de cao meer body te geven. Bij een krimpende sector waar zwaar op wordt bezuinigd is het van belang om een minimum basis arbeidsvoorwaarden regeling te hebben die in principe voor de gehele sector geldt.  Als dat niet het geval is dan zullen werkgevers (soms noodgedwongen) elkaar gaan beconcurreren op de (secundaire) arbeidsvoorwaarden waardoor ze ten opzichte van de concurrent goedkoper kunnen produceren. Werknemers worden daar uiteindelijk de dupe van.

Brief aan leden dans en theater - onderhandelingsakkoord cao

• zaterdag 05 juli 2014 / J. Feelders

Wordt de volledige CAO tekst voor 14 juli op deze pagina geplaatst? Pas dan kan een juiste stem over dit akkoord worden gegeven.

______    _____     ______   __   __   __   _     _____
 /_   _//  |  ___||  /_   _//  \ \\/ // | || | ||  |  ___||