In memorian Henk Rijzinga

dinsdag 09 april 2013 / Redactie / geen reacties

Op 4 april jl is Henk Rijzinga, secretaris van de BBK (Beroepsbereniging Beeldend Kunstenaars) overleden.

Zijn overlijden is een klap voor zijn familie en vrienden en zeker ook voor de kunstsector, die zijn niet aflatende inzet  om de belangen van kunst en kunstenaars te beschermen zullen missen. Henk was een politiek bevlogen mens, die altijd medestanders wist te vinden om de positie van kunstenaars, ook in politiek Den Haag, te verdedigen

Samen met FNV KIEM heeft hij nog vorig jaar het proces tegen de Staat gevoerd( en gewonnen) om uitstel van de afschaffing  van de WWIK te realiseren. Wij hebben altijd heel plezierig met hem samengewerkt.

Henk maakte prachtige kunst. Er wordt nu gewerkt aan een boek met een overzicht van het werk van Henk. Dit zal op 26 april gepresenteerd worden. Wij zullen Henk missen, als  vriend,  als bevlogen kunstenaar en als mede-actievoerder. Zie ook de website van BBK .

______     ___      ______    ______   _    _    __   __
 /_____//   / _ \\   /_____//  /_   _// | \  / ||  \ \\/ //