/ Kiem Nieuws

RSS

Culturele instelling moet creatief zijn om publiek te bereiken

vrijdag 15 maart 2013 / Redactie / geen reacties

De kunst en cultuur sector kent zware tijden door de bezuinigingen van het kabinet. Gekorte instellingen moeten creatief en innovatief zijn om hun publiek te bereiken. En dat publiek is behoorlijk groot,

3.845.000 Nederlanders ouder dan dertien jaar hebben interesse in kunst en cultuur. Dat blijkt uit een vanaf vandaag op nrcmedia.nl/insights gratis te downloaden brancherapport, getiteld ‘Kunst en Cultuur Insight’. Hierin zijn interessante inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen te vinden.

Maatschappelijke betrokkenheid
Uit de Kunst en Cultuur Insight is bijvoorbeeld op te maken dat liefhebbers van kunst en cultuur erg maatschappelijk betrokken zijn en daarom bewuster boodschappen doen. Van de 3.845.000 Nederlanders ouder dan dertien jaar met interesse in deze sector, koopt de helft regelmatig biologische producten, tegen een landelijk gemiddelde van 35 procent. Zij kijken minder dan gemiddeld televisie, maar hebben qua zenders een voorkeur voor de publieke omroep. Daarnaast lezen zij juist meer dan gemiddeld meerdere kranten- en tijdschriftentitels.

Bron: NRC Media

Print deze pagina

/ Kiem Reacties

 
 __   _     _____   __    __     ___      ______     ___    
| || | ||  |  ___|| \ \\ / //   / _ \\   /_   _//   / _ \\  
| '--' ||  | ||__    \ \/ //   / //\ \\  `-| |,-   | / \ || 
| .--. ||  | ||__     \  //   |  ___  ||   | ||    | \_/ || 
|_|| |_||  |_____||    \//    |_||  |_||   |_||     \___//  
`-`  `-`   `-----`      `     `-`   `-`    `-`'     `---`