'Jouw kunst moet verkocht worden'

dinsdag 20 november 2012 / Redactie / 2 reacties

Ben je kunstenaar en heb je, zoals veel collega’s, soms moeite om jezelf en je werk onder de aandacht te brengen? FNV KIEM organiseert in samenwerking met Overmijnkunst de lezing ‘Jouw kunst moet verkocht worden’. Tijdens de lezing krijg je praktische marketing- en verkooptips en leer je hoe je je werk en website efficiënt kunt optimaliseren. Vanuit FNV KIEM zal Irene Helle een introductie geven, gevolgd door tips & tricks van reclameman Eugene Roorda en website-tips van ontwerper André Huijzer. De lezing vindt plaats op 7 december van 14.00 tot 17.00 uur in De Rode Hoed in Amsterdam. Wil je er ook bij zijn? Leden van FNV KIEM en Overmijnkunst betalen € 12,50. Niet-leden betalen € 15,-
Stuur een mail met je naam, lidnummer, telefoonnummer en adres naar redactie@overmijnkunst.nl. Je ontvangt een factuur en toegangsbewijs gelijk na aanmelding.

• maandag 26 november 2012 / Leo Koning

Of nog een directere tip: vraag vooragaand of na afloop van je voorstelling aan je publiek of ze interesse hebben om meer informatie over jou te ontvangen. Geef ze een briefje om hun emailadres in te vullen en bij de uitgang in een bak te stoppen.
    en mocht dit niet genoeg zijn; koppel er een actie aan vast en loot een prijs(je) uit.

• maandag 26 november 2012 / M.J. Trapman (vakgroep theater)

VAN WIE IS DIE POSTCODE?

Ooit over nagedacht dat bij elk kaartje van elke voorstelling of concert waarin je speelt of ontwerpend aan hebt bijgedragen, door de kassa van het podium een adres wordt geoogst? Dat elke galerie en elk museum er eenzelfde database op nahoudt? En dat podia en galeries die adresgegevens als hun eigendom beschouwen, en niet delen met podia waarin jij later optreedt of plaatsen waar je later exposeert, in weer een ander gezelschap of een andere context?

Ook jijzelf zou geen recht hebben op die adresgegevens àls die inderdaad ‘eigendom’ zijn van het podium of de galerie of museum(vanwege de privacy-wetgeving). Dus jij, als kunstenaar die zich zakelijker in de markt moet opstellen, hebt structureel geen recht op een tool waarmee je je eigen markt kan benaderen.

Er is een plan dat daar verandering in kan brengen, waarvan onder andere de URR code deel uitmaakt. Vraag er naar!

__   _      ___     _____       ___     __   __   __   __
| || | ||   / _ \\  |  __ \\    / _ \\   \ \\/ //  \ \\/ //