Metropole Orkest geeft Twitterconcert

dinsdag 23 oktober 2012 / Redactie / geen reacties

Onder het motto 'Laat het Metropole Orkest spelen' gaat vrijdag 26 oktober de Metropole Tweetphony in première.

Deze eerste Tweetphony ter wereld wil aandacht vragen voor het met opheffing bedreigde orkest. In de Metropole Tweetphony speelt het Metropole Orkest muzikale tweets die door twitteraars wereldwijd zijn ingestuurd.

Componist voor een dag
Iedereen kan vanaf maandag 22 oktober via tweetphony.nl zelf een kort muziekstuk van 140 tekens componeren. De website vertaalt deze compositie naar een Tweet die naar het Metropole Orkest wordt getwitterd. Van maandag tot en met donderdag kan iedereen al oefenen met het maken van een Tweetphony, maar op vrijdag 26 oktober a.s. is het dan zover. De meest interessante tweets van die dag worden binnen een half uur gearrangeerd en vervolgens door het 52-koppige orkest gespeeld. Elke componist ontvangt na zijn uitvoering een twitterbericht met daarin een link van de video-opname van zijn Tweetphony. De Metropole Tweetphony is via tweetphony.nl ook live te volgen.

Laat het Metropole Orkest spelen
"Laat het Metropole Orkest spelen. Dat is de boodschap achter de Tweetphony", aldus Metropole-hoornist Pieter Hunfeld. "We worden wereldwijd gezien als een van de beste orkesten in de lichte muziek, maar door de bezuinigingen op de publieke omroep dreigen we nu te verdwijnen. Met deze Tweetphony-actie vragen wij weer aandacht voor het orkest en willen we aantonen dat bijna iedereen wel 'iets' met het orkest heeft, passief of actief."

__    __    ______    ______    ______   _    _      ___
\ \\ / //  /_   _//  /_   _//  /_   _// | \  / ||   / _ \\