Principeakkoord cao Theater

maandag 15 oktober 2012 / Redactie / geen reacties

Na bijna twee jaar lang geen nieuwe cao voor de werknemers in het theater ligt er nu, toch vrij onverwachts, een principeakkoord voor een nieuwe cao voor 2013.Om ervoor te zorgen dat er begin 2013 een nieuwe cao zou liggen  hebben FNV KIEM en de NAPK besloten om nu alleen de hoogst nodige zaken te regelen.

Hoofdpunten
De cao heeft een looptijd van 1 jaar en medewerkers krijgen een loonstijging van 1% per 1 januari 2013. Er komt een overgang naar Pensioenfonds Zorg en Welzijn waardoor alle werknemers een betere pensioenregeling krijgen. De meeste betalen ook minder pensioenpremie.

Pepijn ten Kate, bestuurder van FNV KIEM is tevreden met het resultaat en legt het met een positief advies aan de leden voor. “Zodra de respectievelijke achterbannen hebben ingestemd met het cao- akkoord wordt het voorgelegd aan het Ministerie van SZW. Ik hoop dat het Algemeen Verbindend Verklaren van de cao nog voor het einde van dit jaar wordt gerealiseerd. Dit is belangrijk omdat ieder gezelschap zich dan aan het minimum van de cao moet houden en kan er in de toekomst geen concurrentie op arbeidsplaatsen meer kan plaatsvinden."

__   __    _  __    ______   _    _    __   __
  ____     \ \\/ //  | |/ //  /_   _// | \  / ||  \ \\/ //