Sociaal plan de Muzerije

vrijdag 14 september 2012 / Redactie / geen reacties

De leden van FNV KIEM hebben deze week tijdens een druk bezochte ledenvergadering in grote meerderheid ingestemd met het principeakkoord sociaal plan voor de Muzerije, een Amateurhuis voor de kunsten in Den Bosch.

Plaatsingsprocedure
Het sociaal plan voorziet onder ander in een plaatsingsprocedure die borgt dat de interne herplaatsing op nieuwe functies zo eerlijk mogelijk verloopt. Daarnaast krijgen medewerkers die intern geplaatst worden op een functie met een lagere salarisschaal een persoonlijke toeslag gedurende twee jaar. Over deze persoonlijke toeslag worden ook loonsverhogingen, vakantiegeld, eindejaarsuitkering en pensioenopbouw betaald. Werknemers die een baan buiten de Muzerije aanvaarden ontvangen een aanvulling tot 100% van hun oude salaris voor de duur van 1 jaar.

Outplacement
Werknemers kunnen ook gebruik maken van outplacementbegeleiding door een extern bureau voor de duur van zes maanden met de mogelijkheid deze termijn te verlengen tot 12 maanden. Ook is er een plaatsmakersregeling in het sociaal plan opgenomen zodat medewerkers die eigenlijk niet voor ontslag aan de beurt zijn maar zelf willen plaatsmaken ten behoeve van een collega daarin gefaciliteerd worden.

FNV KIEM-bestuurder Tanja Magnée: “Er is ligt een goed sociaal plan, zeker gezien de financiële situatie van de Muzerije in deze tijd van zware bezuinigingen. Het was fijn om te horen dat veel leden erg tevreden zijn over het plan. De ledenraadpleging was goed  bezocht door zowel leden als niet-leden en er waren veel vragen, met name over zzp-constructies”.

______    __   __    ______     ___     ______      ___
|      \\  \ \\/ //  /_   _//   / _ \\  |      \\   / _ \\