Brabants Orkest stapt uit overleg nieuwe sector cao

vrijdag 22 juni 2012 / Redactie / geen reacties

Directie en bestuur van Het Brabants Orkest hebben FNV KIEM en de Ntb, via hun koepelorganisatie NAPK sector orkesten, laten weten dat zij het mandaat van de koepelorganisatie om namens hen te onderhandelen over een nieuwe sector cao Nederlandse Orkesten intrekken.

Dit betekent dat de directie van het Brabants Orkest niet meer mee wil doen aan het overleg over een nieuwe sector cao. Wat zij dan wel willen op het terrein van de arbeidsvoorwaarden voor de werknemers is tot nu toe volstrekt onduidelijk.

Ledenbijeenkomst
FNV KIEM wil de ontstane situatie tijdens een gezamenlijke ledenbijeenkomst met de Ntb op 2 juli a.s. met de leden bespreken en wil weten wat de musici van deze stap van de werkgever vinden. Daarnaast wil FNV KIEM de leden ook bijpraten over de voortgang van de onderhandelingen over de nieuwe cao Nederlandse Orkesten.

• Modernisering cao Nederlandse orkesten

dinsdag 02 februari 2010

FNV KIEM, de Ntb en Werkgeversorganisatie CNO van de Nederlandse symfonieorkesten zijn bereid om gezamenlijk hun verantwoordelijkheid te nemen voor een toekomstbestendig en vitaal orkestenbestel. Onze visie op de arbeidsverhoudingen in de sector staan beschreven in de nota We gaan het verdienen, we zijn het waard!!'. Aanleiding is de uitdaging waarvo… Lees verder

_    _    _    _    __   __   __   __   _    _      ___