Geen onderzoek CPB naar gevolgen kunstbeleid

dinsdag 21 februari 2012 / Redactie / geen reacties

Het Centraal Planbureau (CPB) gaat geen onderzoek uitvoeren naar de gevolgen van de bezuingingen op kunst en cultuur. Hier was in november om gevraagd door GroenLinks, D66, PvdA, SP en de ChristenUnie.

Het CPB heeft aangegeven niet genoeg capaciteit te hebben om een dergelijk onderzoek uit te voeren. Tweede Kamerlid Mariko Peters (GroenLinks) vroeg het CPB en het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) om de effecten van de bezuinigingen in kaart te brengen op een aantal terreinen: het aanbod van kunst en cultuur, de bezoekersaantallen, het aantal beoefenaars van amateurkunst, de mate waarin kinderen en jongeren met kunst en cultuur in aanraking komen en de werkgelegenheid in de sector.

GroenLinks gaat Kamervragen stellen.

Bron: Volkskrant

• Bezuinigingen kunst en cultuur

donderdag 26 november 2015

De afgelopen jaren is er veel bezuinigd op kunst en cultuur en hier is nog geen einde aan gekomen. FNV KIEM doet er alles aan om de gevolgen van deze onevenredig grote bezuinigingen zo goed mogelijk op te vangen door bijvoorbeeld het afsluiten van goede sociaal plannen. FNV KIEM bracht ook verschillende partijen bij elkaar om ont… Lees verder