FNV KIEM vecht voor overgangsregeling WWIK

vrijdag 09 december 2011 / Redactie / geen reacties

Het kabinet wil de regeling, de Wet Werk en Inkomen Kunstenaars (WWIK), per 1 januari 2012 in één keer afschaffen. FNV KIEM vindt dat er voor kunstenaars die hun speciale bijstandsuitkering dreigen kwijt te raken een overgangsregeling moet komen.

De Tweede Kamer heeft op 13 oktober 2011 het voorstel tot intrekking aangenomen en is niet van plan een overgangsregeling in te stellen. De Eerste Kamer behandelt het voorstel op 19 of 20 december a.s.

Gang naar de rechter
FNV KIEM gaat samen met de Beroepsvereniging Beeldend Kunstenaars (BBK) een overgangsregeling via de rechter afdwingen in het geval de Eerste Kamer ook instemt met de afschaffing van WWIK.

Dagvaarding

• Bezuinigingen kunst en cultuur

donderdag 26 november 2015

De afgelopen jaren is er veel bezuinigd op kunst en cultuur en hier is nog geen einde aan gekomen. FNV KIEM doet er alles aan om de gevolgen van deze onevenredig grote bezuinigingen zo goed mogelijk op te vangen door bijvoorbeeld het afsluiten van goede sociaal plannen. FNV KIEM bracht ook verschillende partijen bij elkaar om ont… Lees verder