Blog: De kleine man en de achterkant van het gelijk

dinsdag 16 november 2010 / Redactie / geen reacties

Wat is er toch aan de hand met ons land.
Woensdag: Een beëdigd kamerlid blijkt een strafblad te hebben en niet bepaald voor het stelen van een appeltje bij de groenteman. Deze meneer kan, àls hij uit zijn fractie gezet zou worden, als eenmansfractie gewoon blijven zitten met een meer dan vorstelijk salaris en nadien met een even vorstelijke wachtgeldregeling.
Donderdag: Ik word gebeld door een volger van mijn column die me in nood om m’n hulp vraagt.
Hij kan het niet langer opbrengen om van z’n bijstandsuitkering de zorgpremies voor zijn gezin te betalen.
Z’n nog thuiswonende en hard studerende dochter is boven de 18 jaar en moet volgens de inkomensconsulent van de gemeente dan maar een lening afsluiten.
Ik hoor u denken; lekkere start voor zo’n kind, dat heeft die vader toch zeker ook anders voor ogen gehad toen hij trots meeging om z’n dochter in te schrijven aan de universiteit.
Vrijdag: Ik word gebeld door een zoon wiens oude vader in een verzorgingshuis zit en vanwege ernstige reumatische aandoeningen dagelijks fysiotherapie nodig heeft. Het huis heeft aangegeven dat ze vanuit ‘het zorgplaatje’ slechts 3 behandelingen kunnen bekostigen, of meneer de andere 4 keer maar even bij de zorgverzekering van meneer wil gaan vragen (die bij opname in het tehuis is opgezegd).
Zaterdag: Ik kijk televisie en zie een lachende Ruud Gullit met een aantal kornuiten in de TGV richting Parijs stappen om de organisatie door Nederland en België voor het komende WK nog eens leuk onder de aandacht van de internationale pers te brengen.
Kosten noch moeite worden weer gespaard, maar door een erbarmelijke organisatie wordt er uiteindelijk voor slechts een handjevol journalisten een presentatie gegeven om te benadrukken dat het honderden miljoenen verslindende evenement toch vooral door ons moet gebeuren.

I rest my case, Notabene Ruud Gullit! Ooit zelf als arme volksjongen opgegroeid in een van de mindere buurten van Amsterdam, en trots hand in hand met Nelson Mandela, de echte voorvechter voor gelijkheid en welzijn van zijn volk.
Is die Gullit nou blind, kan het welzijn van zijn volk dat hem als ‘zwarte tulp’ op handen droeg hem dan helemaal niks schelen of is hij gewoon zo snel vergeten wie hij was en waar hij vandaan komt.

Ik zie nog maar één uitweg: Ik verander m’n naam in Robin Hood en zal met de Quote 500 in de hand gaan stelen van de rijken om het vervolgens liefdevol aan de armen te schenken.
Dan gebeurt er tenminste iets.

Robin Hood

____       ___    __    __   __   __  __    __     ___