TMG boekt hoger resultaat met minder omzet

vrijdag 07 januari 2011 / Redactie / geen reacties

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de omzet in 2010 zien dalen, maar het bedrijfsresultaat (EBITA) zien stijgen.

Hoger bedrijfsresultaat
Bestuursvoorzitter Ad Swartjes van TMG hield donderdag zijn nieuwjaarstoespraak. Hij zei dat het mediaconcern verwacht dat 2010 wordt afgesloten met een bedrijfsresultaat van 60 miljoen euro op een omzet van 590 miljoen euro. In 2009 bedroeg het bedrijfsresultaat 49 miljoen euro op 612 miljoen euro omzet.

Betaalde oplage stabiel
De dagbladen van TMG hebben hun betaalde oplage stabiel weten te houden. Wel stonden de opbrengsten uit gedrukte advertenties onder druk. De inkomsten uit digitale activiteiten zijn gestegen. Afgelopen najaar werd TMG eigenaar van Hyves. Ook de Sky Radio Group had te maken met druk op de advertentie-inkomsten. Swartjes herhaalde dat TMG interesse heeft om SBS Nederland over te nemen van het Duitse ProSiebenSat.1. Er zou een reële kans zijn dat dit onderdeel te koop komt. TMG heeft een belang van 6 procent in ProSiebenSat.1. Het mediabedrijf verwacht dat de omzet in 2011 een geringe stijging zal laten zien, wel zou de winstmarge verder verbeteren.

Bron: ANP/ Adformatie

_    _      ___      ______    ______   __   __     ___