Geen actie or Persgroep tegen wanbeleid PCM

dinsdag 09 november 2010 / Redactie / 1 reactie

De centrale ondernemingsraad van de Persgroep Nederland komt niet in actie tegen het wanbeleid in de jaren 2004-2007 van het toenmalige PCM Uitgevers. De Ondernemingskamer oordeelde dat er bij de dagbladuitgever destijds sprake is geweest van wanbeleid. De COR van de Persgroep Nederland - de opvolger van PCM Uitgevers - laat het daarbij. Dat heeft het in een brief aan FNV KIEM en de NVJ laten weten.

Meningen binnen Centrale Ondernemingsraad verdeeld
FNV KIEM en de NVJ zijn zeer teleurgesteld over het besluit. Eerder besloot de directie van de Persgroep Nederland al af te zien van het instellen van verdere gerechtelijke procedures. COR-voorzitter Lex Zwanenburg: ‘Binnen de Centrale Ondernemingsraad van de Persgroep Nederland zijn de meningen over bovengenoemd standpunt van de Persgroep Nederland verdeeld. De COR legt de beslissing om wel of geen verdere stappen te ondernemen naar aanleiding van de uitspraak van de Ondernemingskamer daarom bij de vakbonden neer, als zijnde de officiële “verzoeksters” in deze beschikking.’

Bron: Adformatie

• dinsdag 16 november 2010 / ad