250 Thieme-medewerkers kunnen door

woensdag 20 oktober 2010 / Redactie / 2 reacties

250 Medewerkers van de Thieme Groep kunnen door. FNV KIEM-bestuurder Anne Jan de Graaf: "Uit de Thieme-boedel zijn inmiddels uitgeverij Media Business Press, twee kleinere onderdelen (GPB en PlantijnCasparie IJsselstein) en Thieme Print4U verder gegaan. Bovendien zijn er vergevorderde gesprekken voor een Thieme-onderdeel in het westen van het land, waar 105 mensen werken. Als je dat optelt, kom je tot 250 medewerkers die deel uitmaken van de doorstart."

Duurzame doorstarts
"We krijgen echter wel weer signalen dat voor die laatstgenoemde doorstart weer aanvullende eisen zijn gesteld door de bank. Op dit moment vinden er gesprekken plaats met de nieuwe eigenaren om de belangen van de medewerkers te verdedigen. Wij willen duurzame doorstarts, zodat medewerkers die meegaan in een doorstart tegen dezelfde voorwaarden als ze eerder hadden, een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Over dat onderwerp hebben wij dinsdag ook een gesprek met de Rabobank gevoerd. We hebben de bank met klem gevraagd om mee te werken aan dat soort duurzame doorstarts. Het antwoord daarop was dat de bank zeker gaat meewerken aan doorstarts waaraan serieuze plannen ten grondslag liggen. Het boedelkrediet is weer met een week verlengd, dus er zijn nog steeds kansen," vervolgt De Graaf.

Werk-naar-werk-plan
"Verder werken wij voor alle mensen waarvoor ontslag dreigt aan een van-werk-naar-werk-plan," besluit De Graaf. "Dit plan is vooral gericht op doorstroming naar andere branches. We moeten het voor 1 november indienen bij het ministerie. Verder is er goed nieuws voor de 86 schrijnende gevallen: zij krijgen voor het eind van de week geld van het UWV. "

• Thieme GrafiMedia Groep

dinsdag 05 oktober 2010

De hele Thieme GrafiMedia Groep houdt op te bestaan. In september hebben de werknemers geen salaris ontvangen. Deze betaling wordt door het UWV overgenomen. Voor de schrijnende gevallen heeft FNV KIEM geregeld dat zij een voorschot op hun salaris kunnen ontvangen van 500 euro. Verder is FNV KIEM voortdurend in gesprek met de directie van Thieme… Lees verder

• maandag 25 oktober 2010 / post-it

Nog niets is bekend bij Thieme drukkerij in Deventer, al een week gesloten en nog geen uitsluitsel, hoe lang duurt dit nog, niet te geloven.

• zaterdag 23 oktober 2010 / H.Jansen

Ook bij Plantijn Casparie Zwolle is serieuze belangstelling alleen is nu het woord aan de verkoper van het pand.Bij een ja kunnen wij (alhoewel in afgeslankte) vorm verder.Gisteren was de curotor daarom bij ons en je merkte dat hij nergens van weet want hij zat bij ons (PC) maar was aan het praten over Rotatie Zwolle.En als geruststellende gedachte gaf hij mee dat al het ontslagen personeel van DSB ook weer aan het werk was.Alsof wij daar wat aan hebben.

______     ______    ______     ___                 ___
|      \\  /_   _//  /_____//   / _ \\      ___     / _ \\