Eerste doorstarts Thieme bijna rond

dinsdag 19 oktober 2010 / Redactie / 2 reacties

Na het mislukken van de grote doorstart van Thieme wat voor 450 tot 500 medewerkers behoud van werkgelegenheid had betekend, is de curator nu bezig om onderdelen van Thieme te verkopen of te laten doorstarten. De eerste resultaten worden nu zichtbaar. De komende dagen worden nog meer gesprekken gevoerd dus dit aantal kan nog oplopen. Onder grote druk van FNV KIEM lijkt nu ook de Rabobank het maatschappelijk belang te laten prevaleren boven het eigen financieel belang!

Bestaansrecht

Uiteraard wordt wel kritisch gekeken naar het bestaansrecht van de bedrijven. FNV KIEM wil met de bedrijven ook afspraken maken over arbeidsvoorwaarden. FNV KIEM-bestuurder Anne Jan de Graaf: “Wij werken van harte mee aan het behoud van zoveel mogelijk arbeidsplaatsen, maar zullen niet toestaan dat de sector wordt opgezadeld met bedrijven die gaan zorgen voor oneerlijke concurrentie omdat deze bedrijven tegen een lagere kostprijs kunnen werken”.

Voorschot UWV
Verder wordt op dit moment hard gewerkt aan het door het UWV te verstrekken voorschot van € 500 voor 86 (ex) werknemers die in acute geldnood zijn gekomen.

Gesprek met Rabobank
Tijdens bijeenkomsten met medewerkers vorige week heeft de curator aangekondigd dat FNV KIEM een rol zal kunnen spelen bij het onderzoek naar de oorzaak van het faillissement van de Thieme- groep. Daarnaast hebben wij inmiddels een uitnodiging ontvangen van de Rabobank voor een gesprek. Dit vindt 19 oktober plaats.

• Thieme GrafiMedia Groep

dinsdag 05 oktober 2010

De hele Thieme GrafiMedia Groep houdt op te bestaan. In september hebben de werknemers geen salaris ontvangen. Deze betaling wordt door het UWV overgenomen. Voor de schrijnende gevallen heeft FNV KIEM geregeld dat zij een voorschot op hun salaris kunnen ontvangen van 500 euro. Verder is FNV KIEM voortdurend in gesprek met de directie van Thieme… Lees verder

• dinsdag 19 oktober 2010 / gefrustreerde medewerker

fijn dat we de fnv nu wat gaat doen. Eerst over vd kallen zeuren en nu pas actie ondernemen. Kan je vertellen dat het voor zwolle over is.

• dinsdag 19 oktober 2010 / H.Jansen

Is dit niet een beetje laat?De meeste mensen hebben de slechte mededeling al ontvangen en weten dat er geen doorstart is en wie wel doorstarten weet ook niemand want dat is een schemerig gebied.Dit ligt niet alleen aan de bank maar ook aan de curator welke maar bleef uitstellen in onze ogen.TMC Zwolle is een gezond bedrijf en maakt zelfs winst maar niemand die hier belang bij heeft dit is toch een vreemde zaak.

En dat van die voorschotten weten we nu wel dus geen woorden maar daden.

_    _      ___      _____     _____    __   __   _    _
| \  / ||   / _ \\   |__  //   |  ___||  \ \\/ // | || | ||