Wegener-top naar aandeelhouders Mecom

maandag 18 oktober 2010 / Redactie / geen reacties

De top van Wegener heeft besloten om naar de aandeelhouders van Mecom te stappen. De veertig directeuren, hoofdredacteuren en stafleden hebben in een brief aan de aandeelhouders gevraagd om opheldering over de positie van Mecom-topman David Montgomery, zo meldde Het Financieele Dagblad vrijdag 15 oktober jl.

Vertrek nog niet zeker
Onder druk van de aandeelhouders heeft Montgomery vorige maand aangekondigd begin volgend jaar op te stappen, maar volgens de Wegener-top zou dat geen vaststaand gegeven zijn. ‘Kennelijk blijft de mogelijkheid open dat de heer Montgomery op een of andere manier aan Mecom en/of Wegener blijft verbonden’, zo staat in de brief die in handen is van het FD. Volgens het management van Wegener kunnen plannen van Montgomery om aan te blijven, ook verklaren waarom hij in de afgelopen maanden ingrijpende beslissingen heeft genomen, zoals het vertrek van Wegener-topman Joop Munsterman en plannen om de ICT-activiteiten binnen de krantengroep te verplaatsen naar het buitenland.
Zolang er geen duidelijkheid is over de positie van Montgomery accepteert het management de machtswisseling bij Wegener niet. Ook de raad van commissarissen van Wegener is om opheldering gevraagd.

Mecom heeft vooral Britse aandeelhouders. Grote beleggers in de krantengroep zijn de verzekeraars Aviva en Legal & General.

Bron: Het Financieele Dagblad/ Adformatie

_    _     _____    _____      ______    ______   _    _