NDC|VBK wil bedrijf in drie stukken delen

dinsdag 31 augustus 2010 / Redactie / geen reacties

Mediabededrijf NDC|VBK wil haar drie grotere activiteiten (algemene boeken, educatief en het krantenbedrijf) zelfstandiger positioneren. Dat meldt het bedrijf in een intern bericht. De herpositionering leidde er eerder toe dat topman Jan de Roos vertrok en Bert de Groot het roer tijdelijk overnam. Volgens de mededeling heeft de onderneming heeft ernaar gestreefd een breed mediabedrijf te vormen, dat door diversiteit risico’s spreidt en waar in de organisatie door samenwerking synergievoordelen worden behaald.

Nieuwe aandeelhouders nog niet gevonden
Het voornemen van aandeelhouders, RvC en RvB om na de acquisitie van ThiemeMeulenhoff nieuw aandelenkapitaal aan te trekken, is door het uitbreken van de crisis in het najaar 2008 vervolgens niet gelukt. ‘Wij zijn er tot op heden niet in geslaagd nieuwe aandeelhouders voor de gehele onderneming te vinden’, aldus de directie. ‘Dit is dan ook de aanleiding om onze organisatie anders in te richten waarbij we beter in staat zijn de noodzakelijke investeringen in de verdere ontwikkeling van de bedrijven (algemene boeken, educatief en het krantenbedrijf) te financieren.’

Bron: Villamedia

_    _     _____      _____   __   __    _  __     ___