Akkoord cao Tetterode

vrijdag 09 juli 2010 / Redactie / 2 reacties

Na een lang traject heeft FNV KIEM op 9 juli 2010 een onderhandelingsresultaat behaald voor de cao Tetterode. De cao loopt van 1 februari 2010 tot 1 februari 2011. De salarissen worden per 1 november 2010 structureel verhoogd met 1 procent en in december wordt een eenmalige uitkering over november en december van 0,25 procent betaald.

Daarnaast zal de directie in een brief aan het personeel duidelijk maken dat het kopen van 1 ADV-dag per maand alleen op vrijwillige basis van de werknemers gevraagd kan worden. Medewerkers die geen ADV-dagen willen kopen, kunnen dat aan P&O doorgeven.

Leden kunnen tot en met 25 juli stemmen.

• donderdag 15 juli 2010 / Tanja Magnée

Beste heer Leitner, ik heb uw reactie doorgestuurd naar mijn collega onderhandelaar bij de Unie en ik heb hem gevraagd om contact met u op te nemen.

• woensdag 14 juli 2010 / Stephan Leitner

Beste, ben Unie lid maar vind dat er weer een kans voor open doel is gemist. Even een kleine geschiedenis:
    Enige jaren geleden zijn op grond van leeftijddiscriminatie ( werd beroep gedaan op de cie. gelijke behandeling) de extra dagen boven de zestig afgepakt. De staffeling was 60 10 dagen 61 20 dagen enz tot aan het 65ste levensjaar. Een flinke som geld is dus ingeleverd. Hiervoor is niets in de plaats gekomen geen mooie insteek naar een hernieuwd, is ooit door Tetterode in 1992/3 een begin meegemaakt, ouderenbeleid. Wat ik ook nog een aardig verschil vind, is de zogenaamde boven CAO groep die allen nog ouderendagen gestaffeld opgebouwd krijgen, t.w. 50-54 1dag 55-59 2dgn en 60-65 3 dagen. Lijkt me dat dit ook kan worden aangekaart bij de cie. gelijk behandeling. Inleveren die boel. Of alsnog dit een ouderenbeleid gieten voor het voltallig personeel.
    Hoor graag van u
    Emailadres: