Jubileum Drukkerijmuseum Meppel

zondag 22 mei 2016 / Redactie / geen reacties

Drukkerijmuseum Meppel bestond op 22 mei dertig jaar. Daarom organiseert het museum op zaterdag 28 mei een speciale jubileummiddag, waarbij zowel ín als buiten het museum extra activiteiten georganiseerd worden. Van 12.00 tot 17.00 uur is er een boeken- en informatiemarkt, met onder andere producten van molen De Weert en molen de Vlijt. Ook zijn er kramen van o.a. Kaasboetiek De Waag en boekhandel Riemer Barth. De ouderwetse ijscohandkar van ijssalon Huberts zal met het heerlijkste ijs aanwezig zijn.
In het museum zelf vindt een taxatiemiddag plaats voor bijbels, oude en zeldzame boeken, handschriften en ansichtkaarten met taxateur Arie Molendijk. Verder zijn er in het museum leuke activiteiten zoals kalligrafie, zeefdrukken, marmeren, papierscheppen en nog veel meer. Vrijwilligers van het museum laten je graag zien met uitleg en demonstraties hoe vroeger kranten en boeken tot stand kwamen. De entree is gratis.
Het Drukkerijmuseum Meppel vind je op het adres Kleine Oever 11 in Meppel.

______    _____     _____      ___     _    _      ___
 /_   _//  |  ___||  |__  //    / _ \\  | || | ||   / _ \\