Grote onzekerheid bij werknemers PaperlinX

woensdag 15 april 2015 / Redactie / geen reacties

De situatie voor PaperlinX Benelux is nijpend. De rechtbank Gelderland heeft de papiergroothandel, waar in totaal zo'n 500 mensen werken, op donderdag 16 april 2015 failliet verklaard. Curator Bert Jansen van Dommerholt Advocaten onderzoekt de mogelijkheden voor een doorstart.

Paperlinx heeft papierdistributiecentra in Zutphen, Diemen, Zwijndrecht, Wormerveer, Kapellen (België) en Lier (België).

Eerder werd al bekend dat PaperlinX in grote financiële problemen verkeerde. Het moederconcern in Australië gaf toen aan in gesprek te zijn met ING, de belangrijkste financier van de Europese activiteiten, die PaperlinX tot 15 april de tijd heeft gegeven om de Benelux-tak te verkopen. Dit laatste is niet gelukt.

Grote onzekerheid werknemers
“De komende dagen en weken zullen de medewerkers gewoon doorwerken, al is dat natuurlijk in grote onzekerheid van wat er zal gaan gebeuren,” legt grafisch bestuurder Bernard van Iren uit. Op korte termijn is de eerstvolgende salarisbetaling, normaal gesproken op 25 april, van groot belang. Daarnaast is nu grote onzekerheid over de werkgelegenheid van de ongeveer 500 medewerkers van het bedrijf. FNV KIEM zal de leden uiteraard zo veel als mogelijk bijstaan in deze onzekere tijd.”

___     __   _      ___      _  __    _____
  ____      / _ \\  | || | ||   / _ \\   | |/ //  |  ___||