Weer mensen weg bij Roto Smeets

donderdag 12 februari 2015 / Redactie / 1 reactie

Er zullen opnieuw arbeidsplaatsen verdwijnen bij de Roto Smeets Group (RSG). Dat maakte het bedrijf gisteren bekend.

Het slechte nieuws kwam voor vakbondsadviseur Jos Cohen van FNV KIEM niet als een verrassing. Er gingen de afgelopen twee weken al verschillende geruchten en FNV KIEM was dan ook al in gesprek met de ondernemingsraden van Grafiservices in Eindhoven en Utrecht. De onrust in Eindhoven is groot en daar vindt vandaag dan ook al een overleg plaats.

Het banenverlies is het gevolg van het beëindigen van de activiteiten van de vellen-offsetdivisie, Roto Smeets GrafiServices.

De mededeling komt na de al eerder aangekondigde reorganisatie bij Roto Smeets in Weert waarbij 130 medewerkers hun baan verliezen.

Voortgezet
De activiteiten worden grotendeels voortgezet door een nieuwe onderneming, GrafiServices  BV, een samenwerkingsverband tussen Schuttersmagazijn Groep (SMG Groep) en MediaCenter Rotterdam. GrafiServices BV zal de locatie in Utrecht voortzetten met een groot deel van de medewerkers.

De vestiging in Eindhoven gaat dicht. Deze aanpassing heeft helaas tot gevolg dat bij RSG 85 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Dit voornemen door RSG op 11 februari gemeld aan de vakbonden en voor advies voorgelegd aan de centrale ondernemingsraad. Wanneer de cor positief adviseert zou GrafiServices BV al binnen enkele weken actief kunnen zijn. De activiteiten in Eindhoven lopen nog door tot 1 juli van dit jaar. De betrokken werknemers vallen onder het werkgelegenheidsplan van RSG.

• vrijdag 13 februari 2015 / john

jongens in eindhoven veel stekte in deze tijd vande jongens uit weert de cao moet doorgaan als de bond heeft voorgeselt dus als het moet dan moet het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

______    _____    __   _    __   __   __   __     ___
 /_____//  |  ___|| | || | ||  \ \\/ //  \ \\/ //   / _ \\