Sociaal plan voor De Schutter Neroc in Capelle

maandag 24 november 2014 / Redactie / geen reacties

Maandag 24 november heeft FNV KIEM een akkoord bereikt over het sociaal plan voor de lopende reorganisatie bij De Schutter Neroc (DSN) te Capelle aan de Ijssel.

Het plan is gebaseerd op het vorige sociaal plan en werd na een toelichting op 13 november gevolgd door een stemming. Het sociaal plan is door de bij DSN werkzame leden van FNV KIEM met een positief stemadvies goed ontvangen.

Bij aanvang van de onderhandelingen over een nieuw sociaal plan stond voor vakbondsadviseur Jos Cohen van FNV KIEM vast dat minimaal de voorwaarden uit het oude sociaal plan leidend moesten zijn. Dat leek geen gemakkelijke opgave als men weet dat een nieuw sociaal plan doorgaans altijd slechter is dan een voorgaand sociaal plan en het in de grafische sector nog steeds niet goed gaat. De verwachting is zelfs dat de komende jaren in de grafische sector één op de drie medewerkers zijn baan in deze krimpende sector zal gaan verliezen.

Akkoord bereikt
Toch hebben DSN en FNV KIEM alsmede CNV als betrokken vakorganisaties een akkoord bereikt over een nieuw sociaal plan, dat van toepassing is op de reorganisatie bij DSN te Capelle aan de Ijssel.

Enkele speerpunten uit het sociaal plan zijn onder andere:
• een ruim budget voor het outplacement traject met bijzondere aandacht voor de medewerkers in de leeftijdscategorie van 60 jaar en ouder
• een ruim budget gefaciliteerd voor scholing en ook hierbij weer extra aandacht voor de medewerkers in de leeftijdscategorie van 60 jaar en ouder,
• een vertrekregeling bij beëindiging dienstverband middels een vaststellingsovereenkomst
• een aanvullingsperiode op de WW-uitkering tijdens het vinden van een nieuwe werkkring
• Een aanvullingsregeling voor oudere medewerkers (vanaf 60 jaar).

De Schutter Neroc is een Europese leider in op maat gemaakte processen voor illustraties en prepress met kantoren in Rotterdam, Antwerpen (België), Hamburg (Duitsland), Praag (Tsjechië) en Sofia (Bulgarije). Bij De Schutter Neroc zijn ze gepassioneerd over wat zij doen en trots op hun consistentie, uitstekende staat van dienst en de kwaliteit die zij leveren op elk project.

_____      ___                ______   __   _     _____
 |__  //    / _ \\      ___    /_   _// | || | ||  |  ___||