Cao Papyrus: 920 euro erbij voor iedereen

dinsdag 11 november 2014 / Redactie / geen reacties

Iedereen krijgt er de komende twee jaar 920 euro bij in de cao Papyrus. De koopkrachtverbetering is hiermee het grootst voor de laagste loonschalen.

Peter Reniers, bestuurder van FNV KIEM en onderhandelaar: “Door te kiezen voor centen in plaats van procenten, krijgen vooral mensen met midden- en lagere inkomens meer koopkracht. En dat is nodig om de groeiende inkomensongelijkheid een halt toe te roepen. Met dit resultaat lopen we deels vooruit op het arbeidsvoorwaarden beleid voor 2015 waarover het ledenparlement van de FNV onlangs in Bunnik heeft gesproken.”

Sociaal plan
In 2015 worden de lonen verhoogd met 420 euro, in 2016 komt hier nog eens 500 euro bij. Verder wordt het huidige sociaal plan ongewijzigd verlengd tot 1 januari 2016. Het sociaal plan kent een outplacementtraject en daarnaast een schadeloosstelling op basis van de kantonrechtersformule C=1.

De partijen hebben afgesproken dat de opbouw en duur van de WW worden gerepareerd in lijn met de afspraken in het sociaal akkoord van april 2013.

Papiergroothandel Papyrus telt in Nederland ongeveer 120 medewerkers. Het moederbedrijf is een Europese marktleider op het gebied van papier, facilitaire dienstverlening en industriële verpakkingen. Het bedrijf heeft ruim 2000 mensen in dienst verspreid over ruim 20 landen in heel Europa.

Peter Reniers: “Het gesloten akkoord is conform de eis van het personeel. Ik ben blij met dit behaalde resultaat. Daarvoor waren wel stiptheidsacties en stakingsdreiging nodig om dit te bewerkstelligen. Dit resultaat is vooral te danken aan de leden die ons hierin voor meer dan 100 procent hebben gesteund.”
Inmiddels hebben de leden in overgrote meerderheid ingestemd met het bereikte resultaat.

____      ______   _    _    _    _    _    _    __   __
 |  _ \\   /_   _// | |  | || | || | || | || | ||  \ \\/ //