Groen licht sectorraad voor onderhandelingen nieuwe cao!

donderdag 01 mei 2014 / Redactie / geen reacties

Op 30 april heeft de sectorraad Grafisch/Prepress in een ingelaste vergadering besloten dat de onderhandelingsdelegatie kan gaan onderhandelen over een nieuwe cao. Dit ging, en zo hoort het ook, niet zonder slag of stoot: de sectorraad heeft twee bijeenkomsten en er de nodige maildiscussie voor nodig gehad om tot dit besluit te komen.

Een goede inhoudelijke en respectvolle discussie en beantwoording van veel vragen was ook tijdens deze ingelaste vergadering nodig om tot dit besluit te komen. Een goede zaak dat de sectorraad elkaar op deze wijze aangesloten houdt bij dit proces. Het is immers een proces dat eigenlijk vijf jaar geleden al is begonnen, toen cao-partijen besloten de huidige cao totaal te herschrijven op eigentijdse uitgangspunten als decentralisatie, volwassen arbeidsrelatie en duurzame inzetbaarheid.

Deze cao is nu inhoudelijk klaar en nu de diverse achterbannen -waaronder de sectorraad Grafisch van FNV KIEM- dit hebben goed gekeurd, kunnen de cao onderhandelingen van start! De data van onderhandelingen zijn al geprikt: 20 mei en 16 juni! Het wordt ook hoog tijd voor alle betrokkenen dat er duidelijkheid ontstaat, het heeft allemaal al lang genoeg geduurd! Wordt vervolgd!

__   __    _____     _  __     ___      ______    _____
 \ \\/ //  |  ___||  | |/ //   / _ \\   /_____//  |  ___||