Minder ontslagen bij De Groot in Goudriaan

vrijdag 04 april 2014 / Redactie / geen reacties

Het sociaal plan voor de 200 medewerkers van drukkerij/uitgeverij De Groot BV/Het Kontakt edities in Goudriaan is definitief goedgekeurd door de vakbondsleden. De onderhandelingen hebben er ook toe geleid dat minder gedwongen ontslagen nodig zijn.

Het sociaal plan voorziet in een van-werk-naar-werk-regeling en een financiële tegemoetkoming om de terugval in inkomen op te vangen. De reorganisatie werd begin december al aangekondigd. Daarmee begon een lange onderhandelingsperiode waarin een eerder voorstel voor een sociaal plan werd afgewezen door de leden.

Aanvankelijk trof het ontslag zo’n 30 medewerkers. Uiteindelijk gaan nog maar 17 arbeidsplaatsen verloren.  Hierin heeft de ondernemingsraad, geadviseerd door FNV-Formaat, een belangrijke rol gespeeld. Peter Reniers, vakbondsadviseur  van FNV KIEM: “Dat is gelukkig bijna de helft minder. Ik ben daar wel blij mee, het blijft ons streven om gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te vermijden.”

Reniers is tevreden met het resultaat: “Als je weet dat er ontslagen aankomen, is het een heel geruststellend idee dat het sociaal plan je helpt om een zachte landing te maken. Ik ben ook blij met de opstelling van de werkgever. Hun welwillende houding was op het laatst onmisbaar voor het bereikte resultaat."

De Groot Drukkerij is een full service drukkerij, die een brede markt bedient en continu streeft om de laatste ontwikkelingen te implementeren. Met alle formaten onder één dak vertegenwoordigd.
Het Kontakt Edities uitgeverij bv is een uitgeverij van acht nieuwsbladen in het Zuid-Hollandse, Gelderse, Utrechtse en Noord-Brabantse Rivierengebied. Het hoofdkantoor is gevestigd in Goudriaan, daarnaast is er een redactie- en verkoopkantoor in Leerdam. De uitgeverij is onderdeel van De Groot Beheer.

______   __   __   _    _      ___      _____      ___
 /_   _//  \ \\/ // | || | ||   / _ \\   / ____||   / _ \\