Drukkerij Joh. Enschedé overgenomen

vrijdag 10 januari 2014 / Redactie / geen reacties

Drukkerij Joh. Enschedé in Haarlem wordt overgenomen door investeringsmaatschappij Nimbus.

Een dreigend faillissement is hierdoor afgewend. Door een eerder al aangekondigde reorganisatie verliezen 65 mensen hun baan.

Afzien van vakantiegeld
De overige 200 personeelsleden is door de directie gevraagd om eenmalig in 2014 afstand te doen van de betaling van het vakantiegeld van acht procent. Vakbondsadviseur Hans Robijn van FNV KIEM: “De financiële situatie van Johan Enschede is al langere tijd niet goed. De directie heeft ons laten weten dat het vragen van dit offer aan het personeel nodig is om Johan Enschede te kunnen redden van faillissement. Wij kunnen niet beoordelen of dit inderdaad zo is en moeten daarom afgaan op hetgeen de directie ons verteld heeft. “

FNV KIEM laat geïnformeerd
Robijn vindt het spijtig dat FNV KIEM pas werd geïnformeerd nadat het personeel al voor de keuze was gesteld en een groot deel van de medewerkers had getekend. In een brief nodigt hij alle vakbondsleden bij het bedrijf uit om zich met vragen om hulp of advies te melden tot de helpdesk van de bond.

_    _    _    _     _  _    __   __             __   __
| \  / || | || | ||  | \| ||  \ \\/ //     ___    \ \\/ //