Prijsverhogingen en toename levertijden vouwkartonnage

vrijdag 07 mei 2010 / Redactie / geen reacties

Meer vraag en afbouw van capaciteit hebben de levertijden van verschillende specificaties vouwkarton drastisch doen toenemen. In sommige gevallen is de levertijd wel 14 weken. De behoorlijke prijsverhoging is het directe gevolg van de hogere kosten van oud-papier en een tekort aan pulp.

Afnemers zien zich genoodzaakt de geslonken voorraden aan te vullen en, onder invloed van nieuwe wet- en regelgeving, over te schakelen op duurdere basismaterialen die voldoen aan strengere voedselveiligheidseisen.

Administratieve lastenverzwaring
Voorzitter Vic Acket van de vereniging van Nederlandse vouwkartonnage leveranciers (ECMA Nederland), wijst op de administratieve lastenverzwaringen die hiermee gemoeid gaan voor ondernemers in zijn branche. “Risicomanagement is een belangrijk aspect geworden van de bedrijfsvoering binnen de voedselketen en als laatste schakel vóór de verpakkende sector gaat onze branche haar aandeel in de gezamenlijke verantwoordelijkheid niet uit de weg. Dat vergt echter wel de nodige investeringen in kennis en onderzoek, in proces- en productinnovatie en in het vastleggen van administratieve procedures met onze leveranciers en afnemers.“

Bron: Grafisch Weekblad

_  __     ___       _____    ______    _____      ___