Vakbond blij met doorstart Ten Brink

maandag 11 februari 2013 / Redactie / geen reacties

Vakbond FNV KIEM is opgelucht dat drukkerij Ten Brink uit Meppel een doorstart kan maken. Onder leiding van het bestaande management kan zo een groot deel van de werkgelegenheid behouden blijven. “Dit is precies waar wij als bond ook op aangedrongen hebben. Ik ben er steeds van overtuigd geweest dat dit bedrijf levensvatbaar genoeg is om door te gaan”, aldus Hans Robijn van FNV KIEM.

Failliet
Het personeel is vanmiddag door de curator van de doorstart op de hoogte gebracht. De doorstart geldt zowel zowel voor Ten Brink in Meppel als zusterbedrijf Printforce in Alphen aan den Rijn, dat vorige week dinsdag failliet ging. Ten Brink, met ongeveer tweehonderd werknemers, en Printforce, circa honderd medewerkers, zijn onderdeel van de Euradius Groep, waar ook de Duitse drukker Stürtz toe behoort. De aaneenschakeling van faillisementen begon eind januari bij deze drukkerij uit Würtzburg.

Vertrouwen
“Die Duitse tak was bedrijfsmatig gezien een blok aan het been geworden. Nu die er tussenuit is heb ik er alle vertrouwen in dat zowel Meppel als Alphen aan de Rijn zich staande weten te houden”, zegt Robijn. “En dat is een hele opluchting voor het overgrote deel van het personeel, dat de afgelopen tijd behoorlijk in de piepzak heeft gezeten.”

_____     ______   _____      ______               ___
 |__  //   /_   _// |  __ \\   /_   _//     ___     / _ \\