Limburgse drukkers zorgen voor noodeditie over troonopvolging

dinsdag 29 januari 2013 / Redactie / 2 reacties

Na rijp beraad heeft het personeel van de Heerlense drukkerij Nieuwsdruk Limburg besloten toch een noodeditie voor dinsdag mogelijk te maken van De Limburger en het Limburgs Dagblad.

Dit om de lezers de gelegenheid te bieden het nieuws over de troonopvolging uit hun eigen krant te lezen. Aanvankelijk had het personeel besloten het werk maandagavond stil te leggen, zodat beide kranten dinsdag niet zouden verschijnen.

Peter Reniers van FNV KIEM: “Het laatste wat we natuurlijk willen is dat de lezers van de kranten de dupe worden van de halstarrigheid van de directie van Nieuwsdruk Limburg. We willen voor uitzonderlijk nieuws als dit toch een uitzondering maken. Eerlijk gezegd tandenknarsend, want het zouden niet de medewerkers moeten zijn die nu een gebaar maken, maar de directie zou eindelijk eens in beweging moeten komen. Maar die blijven doodstil.”

Alsnog werkonderbreking
Nu de werkonderbreking voor van maandagavond is opgeschort, zal die alsnog woensdagavond worden gehouden, tenzij de directie alsnog tot zaken wil komen. Gevolg van die werkonderbreking zou zijn dat De Limburger en het Limburgs Dagblad dan donderdagochtend 31 januari niet verschijnen.

Deugdelijk sociaal plan
De directie weigert al sinds afgelopen zomer om te praten over een een deugdelijk sociaal plan voor de 75 medewerkers van de drukkerij. Op korte termijnen worden er 25 medewerkers ontslagen, waarna mogelijk nog meer ontslagen volgen en zelfs een bedrijfssluiting niet is uitgesloten. Normaliter komen de bonden in dergelijke situaties met de werkgever een sociaal plan overeen dat een fatsoenlijk vangnet biedt om de praktische gevolgen van de reorganisatie op te vangen.

• woensdag 30 januari 2013 / Maurice

Nu Woensdagmiddag 16.00 uur nog geen reactie van Bestuurder MGL, men zit nog niet om de tafel,

WAAR GAAT DIT NAAR TOE!!

• woensdag 30 januari 2013 / Jacques Herben

Als voorzitter van de afdeling Zuid-Limburg FNV-Kiem was ik vanaf 21.00 uur op dinsdag avond tot 24.00 uur aanwezig bij de medewerkers en bestuurders van CNV-media en FNV-Kiem om hen te ondersteunen bij hun actie . Ik heb heel veel respect voor alle 80 mensen die aanwezig waren in de grote fabrieks hal in Heerlen en eens gezind om hun doel te bereiken, een goed sociaal plan. Sjapo.

Houd de moed erin.

_____       ___     _____     __   __     _____   __   __