Grafimediabeurs: FNV KIEM zoekt helden van arbeidsvoorwaarden

woensdag 23 januari 2013 / Redactie / geen reacties

De Grafische Vakbeurs 2013 staat voor FNV KIEM in het teken van de ‘comfortable arbeidsovereenkomst’: de nieuwe vorm van flexibele arbeidsvoorwaarden-afspraken die werkgevers en werknemers met elkaar gaan maken.

De vakbond richtte een heuse ‘Comfortzone’ in, waar onder meer een sneltekenaar elke bezoeker omtovert tot echte held. Elke ‘arbeidsvoorwaarden-held’ krijgt een print van die cartoon mee. De cartoon is later voor digitaal gebruik ook te  downloaden op de speciale actie site  http://www.yourcomfortzone.nl/

De “Comfortabele Arbeidsovereenkomst”, die nu in pilotvorm binnen de grafische sector uitgetest wordt, is het antwoord op de steeds grotere behoefte onder werknemers en werkgevers aan maatwerk in de arbeidsvoorwaarden. Dus geen eenheids-cao meer, maar een arbeidsovereenkomst die oog heeft voor de diversiteit aan wensen en omstandigheden en ruimte laat voor nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Deze Comfortabele Arbeidsovereenkomst moet in de toekomst de overkoepelende arbeidsovereenkomst worden voor de gehele creatieve sector. De grafische sector neemt daarbij het voortouw; die voert de nieuwe arbeidsovereenkomst sectorbreed in 2014 in.

De Grafische Vakbeurs 2013 in de Evenementenhal in Gorinchem duurt tot en met 24 januari. De Comfortzone van FNV KIEM is te vinden in stand 407.

• De comfortabele arbeidsovereenkomst creatieve industrie

donderdag 22 januari 2015

Het project Comfortabele Arbeids Overeenkomst Creatieve Industrie is een initiatief van cao-partijen in de grafimedia en uitgeverijen, waaronder FNV KIEM. Belangrijkste doelstelling van het project is een nieuwe cao Creatieve Industrie te ontwikkelen die is afgestemd op de situatie binnen grafische ondernemingen en uitgeverijen. Lees meer over de comfort… Lees verder

______    _____    _    _    __   __    _  __   __   __