Akkoord over sociaal plan Persgroep Printing

dinsdag 18 december 2012 / Redactie / geen reacties

Begin december heeft FNV KIEM een principeakkoord bereikt voor een sociaal plan voor Persgroep Printing. Tot en met 23 december a.s. kunnen de leden van FNV KIEM hun stem uitbrengen over dit sociaal plan.

Geen gedwongen ontslagen
FNV KIEM is tevreden over het resultaat. Bestuurder Bernard van Iren “Ons uitgangspunt bij de onderhandelingen was geen gedwongen ontslagen en dat is gelukt. Dit is vrij bijzonder in deze tijd. Er ligt een goede vrijwillige vertrek- en ouderenregeling waardoor de boventalligheid hopelijk fors verminderd wordt. Daarnaast hebben we goede afspraken kunnen maken over bemiddeling naar ander werk, inclusief een schadevergoeding en een aanvulling op een eventueel lager salaris.”

“Deze afspraken gaan zelfs zover, dat mocht een boventallige na 12 maanden intensieve bemiddeling  nog geen ander werk hebben gevonden, partijen opnieuw in overleg gaan. Dat betekent dus dat het dienstverband ook dan niet per definitie eindigt”, aldus van Iren.

FNV KIEM meent dat we met deze afspraken, grotendeels tegemoet zijn gekomen aan de wens van onze leden, namelijk geen gedwongen ontslagen.

Ledenbijeenkomsten
Uitleg over het sociaal plan wordt gegeven tijdens twee bijeenkomsten op dinsdag 18 december en donderdag 20 december in respectievelijk Den Haag en Amsterdam.

_    _      ___      ______     ___    __    __    _____
| || | ||   / _ \\   /_____//   / _ \\  \ \\ / //  |  ___||