Opschuiven pensioenuitbetaling PGB

woensdag 28 november 2012 / Redactie / geen reacties

De mensen die een pensioenuitkering van PGB ontvangen, krijgen hun pensioen vanaf 1 januari 2013 niet meer op de 12e maar op de 19e van de maand. Alle gepensioneerden hebben hierover een brief met uitleg van PGB ontvangen.

Daarin staat ook dat wanneer mensen daardoor in de problemen komen, zij contact met klantenservice van PGB op kunnen nemen. PGB zal dan proberen de mensen zo goed als mogelijk is hulp te bieden, bijvoorbeeld bij het aanpassen van de datum van periodieke afschrijvingen. Het telefoonnummer van de klantenservice van PGB is (020) 5418105.

Reden
De reden van de verandering van de uitbetaling dag is dat er steeds meer veranderingen komen in wet- en regelgeving. Die kunnen niet altijd aan het begin van de maand veilig verwerkt worden. Niet juiste verwerking van wet- en regelgeving (denk bijvoorbeeld aan belastingregels) kan leiden tot foute pensioenbedragen. En dat kan leiden tot terugvorderingen, verrekeningen en nabetalingen. Dat wil het bestuur van PGB vermijden. Daarom is de datum van uitbetaling opgeschoven, waardoor er voldoende tijd is om wijzigingen door te voeren. Overigens betaalt PGB nog steeds de pensioenen eerder dan de meeste pensioenfondsen en eerder dan de AOW (23ste van de maand).

_    _     ______               ___      ______   _    _
| |  | ||  /_   _//   ____      / _ \\   /_____// | || | ||