Ontslag bij Biegelaar

maandag 29 oktober 2012 / Redactie / geen reacties

Afgelopen donderdag heeft FNV KIEM overleg gehad met de directie van diepdrukkerij Biegelaar in Maarssen. Ondanks het bedrijf weer redelijk draait na de doorstart van ruim een jaar geleden, zullen ongeveer 18 werkplaatsen verdwijnen. De reden hiervoor is de nog steeds erg krappe marges die op het werk behaald worden en noodzakelijke aanschaf van een nieuwe pers.

Sociaal plan
Tijdens het overleg zijn de contouren van een af te sluiten sociaal plan besproken. FNV KIEM heeft daarbij een aantal voorstellen aan de directie gedaan om de gevolgen voor de betrokken werknemers zo goed mogelijk op te vangen. Wat FNV KIEM betreft zal daarbij het zwaartepunt liggen bij het begeleiden van een werk naar werk-traject. Daarnaast zet FNV KIEM in op een aanvullingsregeling op een eventuele werkloosheidsuitkering.

Op dit moment neemt de directie de voorstellen in beraad en wordt er a.s. woensdag verder onderhandeld over de inhoud van het sociaal plan.

_    _    __   __   _____     _    _    _____      _____
| || | ||  \ \\/ // |  __ \\  | || | || |  __ \\   |  ___||