Patstelling cao Papiergroothandel eindelijk doorbroken

donderdag 07 juni 2012 / Redactie / geen reacties

Na ruim twee jaar is er een einde gekomen aan de cao-loze tijdperk in de papiergroothandel. FNV KIEM en de werkgevers zijn een cao overeengekomen voor de resterende looptijd van deze cao-periode, tot 1 februari 2013.

Loonsverhoging
Belangrijkste resultaten van de overeengekomen cao zijn een structurele loonsverhoging van 2% per 1 juli aanstaande, een eenmalige uitkering van  € 250, = in december 2012 voor alle 121 medewerkers die onder deze cao vallen en een structurele eindejaaruitkering van 1% ter vervanging van de spaarloonregeling. De vrijvallende 0,7% VUT-premie levert vanaf januari 2013 0,7% netto extra salaris op.

Opluchting
“Het is een hele opluchting dat we deze slepende onderhandeling hebben kunnen vlottrekken”, zegt bestuurder Anne Jan de Graaf van FNV KIEM. ”En gezien de malaise in de sector is dit een resultaat om tevreden mee te zijn.”

Bredere cao-afspraak
De onderhandelende partijen hebben de intentie uitgesproken om na deze cao-periode een bredere cao-afspraak te maken, waaronder ook de grafici en ondersteunend personeel van de bedrijven Proost en Brandt, Buhrman Ubbens en Velpa moeten gaan vallen.De drie bedrijven vormen sinds kort één onderneming. In totaal zou deze nieuwe cao zo’n 700 werknemers omvatten.

______     ___      ______    _____     _  _    _    _
 /_   _//   / _ \\   /_____//  |  ___||  | \| || | || | ||