Papyrus Groep Nederland akkoord onder actiedruk

vrijdag 11 mei 2012 / Redactie / 1 reactie

De Papyrus Groep Nederland is onder druk van FNV KIEM teruggekeerd aan de onderhandelingstafel om tot een cao-akkoord te komen. Eerder veegde de Papyrus Groep een cao-voorstel nog van tafel, waarop FNV KIEM de werkgever een ultimatum stelde en verschillende acties overwoog.

Loonstijging
“In het nieuwe principeakkoord voor de cao Papyrus Groep, dat inmiddels ook is aangenomen door onze leden, gaan de salarisschalen tweemaal met 1,5% (per 1 januari 2013 en 1 januari 2014) en éénmaal met 0,5% (per 1 juli 2013) structureel omhoog. Daarnaast ontvangen werknemers in november 2012 een eenmalige uitkering van 450 euro bruto, parttimers naar rato,” vertelt Bernard van Iren, bestuurder bij FNV KIEM.

Ultimatum
De loonparagraaf was eerder onderwerp van twist, omdat de Papyrus Groep een loonsverhoging van tweemaal 1% (op 1 januari 2013 en 1 januari 2014) en tweemaal 0,5% (op 1 juli 2013 en 1 juni 2014) over een periode van 24 maanden een billijke oplossing vond. “Toen FNV KIEM in die onoverbrugbare situatie een ultimatum stelde en aangaf verschillende actievormen te overwegen, kwam de Papyrus Groep terug aan tafel. Waarvan dit akkoord het resultaat is,” aldus de zeer tevreden vakbondsbestuurder.

• zaterdag 12 mei 2012 / Bruin

Van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Wie nu nog durft te beweren dat de bonden steeds minder invloed krijgen slaat de plank volledig mis.

______    _____    __   _      ___     ______      ___
 /_____//  |  ___|| | || | ||   / _ \\  |      \\   / _ \\