Ook Tweede Kamer bezorgd over reorganisatie Wegener

woensdag 22 februari 2012 / Redactie / geen reacties

De reorganisatie bij uitgeverij Wegener heeft geleid tot Kamervragen. Kamerleden Van Dijk en Gesthuizen (SP) willen van minister Marja van Bijsterveldt (OCW) en van minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) weten hoe zij oordelen over het reorganisatieplan van Wegener.

300 tot 350 banen verdwijnen
De uitgever van regionale dagbladen als De Gelderlander en De Stentor maakte vorige week bekend dat er nog dit jaar 300 tot 350 banen gaan verdwijnen, zo’n 10% van het aantal arbeidsplaatsen. De banen verdwijnen onder meer bij de drukkerijen, de marketingafdeling, de redacties en het management.

FNV KIEM geschrokken van omvang reorganisatieplannen
De Kamerleden willen weten hoe de bewindslieden de ondersteuning van de nieuwsvoorziening in de regio voor zich zien nu die “ernstig dreigt te verschralen”. Eerder al liet FNV KIEM weten geschrokken te zijn van de omvang van de reorganisatieplannen bij uitgever Wegener. De vakbond drong aan op spoedig overleg om te horen waarom de directie deze drastische aanpak nodig acht. Dit overleg heeft nog niet plaatsgevonden.

• Uitgeverijen

dinsdag 01 mei 2012

Of je nu bij een uitgeverij voor boeken, kranten of tijdschriften werkt, je hebt te maken met de economische dynamiek. Hoe ga jij daar mee om? Je hebt je ervaring, je vakmanschap, maar je hebt ook een vakbond die steun in de rug verleent. FNV KIEM houdt jouw belang in beeld. Technische vernieuwingen, de constante druk om efficient te werken en reor… Lees verder

____       ___     _    _     _____      _____     ___