Aantal bedrijven Thieme GrafiMedia failliet

maandag 15 februari 2010 / Redactie / geen reacties

Thieme GrafiMedia heeft 15 februari 2010 faillissement aangevraagd voor vijf van de 41 bedrijven waaruit het bestaat. Dat heeft een woordvoerster van het concern bekendgemaakt. Ruim 200 werknemers verliezen hun baan. Bij Thieme GrafiMedia werken ongeveer 1250 mensen. Het gaat om de bedrijven Den Haag media groep, Thieme Amsterdam, Thieme Rotatie Nieuw Vennep, De Ploeg communicatie en Drukkerij Groen.

Daarnaast heeft Thieme GrafiMedia besloten vier bedrijven in Groningen, Valkenswaard, Deventer en Amsterdam te verkopen. De medewerkers van de getroffen bedrijven zijn inmiddels op de hoogte gebracht. Ook de vakbonden zijn ingelicht. Scheidend algemeen directeur Mark van der Kallen verwacht dat tientallen medewerkers bij andere Thieme-bedrijven kunnen blijven werken. Hij spreekt van ‘een pijnlijke beslissing die noodzakelijk is om de gezonde kern van het bedrijf een goede toekomst te geven’. Thieme GrafiMedia is een van de grootste spelers op de Nederlandse grafimediamarkt. Het concern heeft een jaaromzet van ongeveer 200 miljoen euro.

Bron: ANP

_____     _____                ___     ______      ___