Mijngrafischetoekomst.nl krijgt doorstart

dinsdag 29 september 2009 / Redactie / 1 reactie

Met de laatste workouts en een Meet&Greet voor HR-professionals liep het project mijngrafischetoekomst.nl in september tot een einde. Het projectbureau is druk met de evaluatie, en binnen FNV KIEM wordt een doorstart van dit project voorbereid.

Op 29 november 2007 gaven Herman Leisink (FNV KIEM) en Klaas Koekoek (KVGO) het startsein voor mijngrafischetoekomst.nl. Een initiatief waarmee grafici de kans kregen om zich beter voor te bereiden op hun toekomst. Dat dit hard nodig was, wisten de sociale partners die dit project ondersteunden wel. Maar hoe hard het echt zou gaan wisten ook zij nog niet, want dit project is opgezet vóór de economische crisis.

Mijngrafischetoekomst.nl is destijds opgericht om werknemers en werkgevers bewuster te maken over hun toekomst en om als bond meer contact op de werkvloer te leggen,” zegt Edwin Bouwers van FNV KIEM. De projectgroep ging bedrijven langs met workouts, er werd een bedrijfstakconferentie gehouden en er werden workshops georganiseerd. Of de bewustwording op tijd is gekomen, moet uit de evaluatie blijken.

De grafische bestuurders van FNV KIEM onderzoeken hoe mijngrafischetoekomst.nl het best een vervolg kan krijgen. Daarover binnenkort meer.

_  __    _____   __    __     ___     _    _    __   __
 | |/ //  |  ___|| \ \\ / //   / _ \\  | \  / ||  \ \\/ //