FNV: twee weken pas op de plaats

dinsdag 05 april 2011 / Redactie / geen reacties

De FNV kiest voor een pas op de plaats van twee weken in de onderhandelingen over een nieuw pensioenakkoord. Deze beslissing is gistermiddag genomen in de Federatieraad, waar het Federatiebestuur van de vakcentrale en de bondsvoorzitters inzitten.

FNV-voorzitter Agnes Jongerius: “Wij hebben gisteren een pittig gesprek gevoerd over de stand van zaken rond AOW en pensioenen. De uitkomst van dat gesprek is dat wij een pas op de plaats maken van in ieder geval twee weken. Dat ga ik aan de werkgevers en de minister voorstellen.

We gaan die tijd gebruiken om met onze achterban te praten over waar we nu staan en om te kijken welke stappen we moeten gaan nemen. Daarbij is ruimte voor suggesties en ideeën uit de achterban. Voorwaarde is wel dat deze voorstellen voldoen aan het Aow- en pensioenakkoord van  juni 2010  en aan de criteria en uitgangspunten zoals we die eerder al gezamenlijk in de Federatieraad hebben vastgesteld.”

• AOW en pensioenen

vrijdag 20 november 2015

Nederland heeft een goed pensioenstelsel, maar zoals overal zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Lees verder

_____    _____     ______     ___      ______     ___