Werkgevers frauderen met deeltijd-WW

donderdag 02 september 2010 / Redactie / geen reacties

Meer dan 500 werknemers zijn ten onrechte ontslagen terwijl ze in de deeltijd-WW zaten. Minister Donner wil dat de betrokken werkgevers (ruim 300) de uitkeringsgelden terugbetalen. FNV-voorzitter Agnes Jongerius: ‘Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen worden ontslagen terwijl het bedrijf gebruikmaakt van de regeling. De deeltijdregeling is bedoeld om mensen aan het werk te houden. Dat moet dan ook gebeuren. Dat Donner het geld terughaalt omdat er is gefraudeerd, is terecht. Maar daar zijn de ontslagen mensen nog niet mee geholpen. Wij zouden willen weten wat er voor die mensen gedaan gaat worden. Maar gelukkig gaat het in heel veel gevallen wel goed.‘

Deeltijd-WW voor 70.000 werknemers
Tot nu toe is er voor 70.000 werknemers deeltijd-WW aangevraagd. De helft is inmiddels weer aan het werk. Door middel van deze regeling kunnen bedrijven hun werknemers tijdelijk minder laten werken omdat ze door de crisis in de problemen zijn gekomen.

__   __     ___      ______   _    _    ______     ______
 \ \\/ //   / _ \\   /_   _// | || | || |      \\  /_   _//