FNV verwelkomt na splitsing KIEM een 12e sector: Media & Cultuur

donderdag 22 september 2016 / Redactie / geen reacties

De FNV wordt georganiseerd naar sector en beroep. Door de splitsing van FNV KIEM ontstaat er een 12e sector bij de FNV: Media & Cultuur. Leden uit de sectoren grafisch/prepublishing, verpakkingen, audiovisueel, uitgeverijen, uitkeringsgerechtigden en gepensioneerden vinden hier hun nieuwe ‘thuis’. De sector krijgt een democratisch gekozen bestuur en sectorraad. Het sectorbestuur stelt sectorbeleid voor en maakt jaarlijks een werkplan voor de sector.

Vanuit de sector Media & Cultuur verbinden we de dagelijkse problemen, jagen we het debat aan op de werkvloer en zijn we zichtbaar. Daar zijn sterke kadergroepen op strategische plekken voor nodig. Daarin wordt de komende jaren worden geïnvesteerd. Want alleen door sterke kaderleden, krijgen onze leden meer zeggenschap over hun werk én de organisatie. Door de toenemende internationalisering is het daarbij van belang dat we slimme coalities sluiten en samenwerken met onze collega’s over de grens. We richten onze pijlen op de plekken waar de prijs van arbeid bepaald wordt.

Dat betekent ook dat we actiever zullen worden in de regio en richting de lokale politiek. De noodzaak voor de sector Media & Cultuur om dit te realiseren is daarmee tevens een kans om te bouwen aan een FNV die krachtig, sociaal en solidair is. Op moment van schrijven wordt er druk gewerkt aan de nieuwe website van FNV Media & Cultuur. Zodra die online staat, ontvangt u daarover bericht op deze website.

___       _____     ___     _    _    _    _
  ____      / _ \\    / ___//   / _ \\  | || | || | || | ||