Stel je verkiesbaar voor het verantwoordingsorgaan van PNO Media

vrijdag 12 februari 2016 / Redactie / geen reacties

Op 30 juni 2016 loopt de zittingstermijn af van het huidige verantwoordingsorgaan (hierna: VO) van pensioenfonds PNO Media. Nieuwe verkiezingen van leden van het VO gaan komende lente plaatsvinden. Medio maart dient FNV KIEM een kandidatenlijst in voor het nieuwe VO.

Dat doen we graag omdat het onderwerp pensioen belangrijk is. Daarom is FNV KIEM vertegenwoordigd in het bestuur van PNO Media. Maar zeker ook in het VO van het pensioenfonds. Daar doen leden van de bond goed werk om de belangen te behartigen van de pensioenspaarders (de werkenden in de mediasector) en de pensioengerechtigden (zij die al met pensioen zijn gegaan).

Deze brief is een oproep om u kandidaat te stellen namens FNV KIEM voor een zetel in het VO van PNO Media; in bijlage 1 vindt u meer informatie. Bijlage 2 is de bereidverklaring die u moet invullen als u zich kandidaat stelt.

Naast de tien leden van het VO die via verkiezingen een zetel krijgen, zijn twee zetels beschikbaar voor zogenoemde gewezen deelnemers, ook wel ‘slapers’ genoemd. Dit betreft hen die niet meer actief pensioen opbouwen bij PNO Media, maar nog wel opgebouwd pensioen bij PNO Media hebben. Deze twee leden van het VO worden benoemd door het bestuur en voorgedragen aan het VO.

De Pensioenwet stelt diversiteitseisen aan de samenstelling van het VO: om die reden zoekt het bestuur voor deze twee zetels vooral naar vrouwelijke kandidaten jonger dan veertig jaar.

Lees hier meer over de verkiezing.

Voldoet je aan het profiel? Neem dan rechtstreeks contact op met PNO Media via (035) 702 34 80 of per e-mail: bestuurszaken@pnomedia.nl

__    __     ___      ______   __   __   _    _    __   __
\ \\ / //   / _ \\   /_____//  \ \\/ // | |  | ||  \ \\/ //