AOW-gat door snellere verhoging AOW-leeftijd? Vertel de FNV je verhaal

donderdag 07 mei 2015 / Redactie / geen reacties

De Eerste Kamer buigt zich binnenkort over het wetsvoorstel van staatssecretaris Klijnsma om de AOW-leeftijd versneld te verhogen naar 67 jaar.

Deze maatregel zadelt veel mensen op met een extra AOW-gat waarop ze zich nooit hebben kunnen voorbereiden. Om de Eerste Kamerleden met hun neus op de feiten te drukken voordat ze een beslissing nemen, horen we graag jouw verhaal.

Direct naar het formulier om je verhaal te vertellen

Versnelde verhoging 'onzinnig plan'
De Tweede Kamer heeft al ingestemd met het plan van staatssecretaris, dat volgens de FNV onzinnig is. FNV-bestuurder Gijs van Dijk vindt dat het kabinet veel te weinig rekening houdt met de financiële gevolgen voor een grote groep AOW’ers. “Als je ziet dat sommige AOW’ers bijna tienduizend euro mislopen door deze maatregel, geld waar ze recht op dachten te hebben, dan is dat voor hen een enorme aderlating. In 2012 is de AOW-leeftijd al fors opgeschroefd, waardoor sommigen met een AOW-gat kwamen te zitten en nu komt dit gat er nog bovenop. Een onzinnig plan.”

Doe je verhaal voor 13 mei
De FNV wil voor het Eerste Kamer-debat zoveel mogelijk verhalen verzamelen die laten zien welke schadelijke gevolgen deze maatregelen hebben. Daarom vragen we je je via dit formulier je verhaal te vertellen op een zo duidelijk mogelijke manier. We houden je verhaal anoniem en onherkenbaar. Doe dat vóór 13 mei. We zullen de verhalen bundelen en aanbieden aan de Eerste Kamer.

Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

_    _    __   __    ____      ______     _____     ___
| |  | ||  \ \\/ //  |  _ \\   /_   _//   / ___//   / _ \\