Bijna 10.000 vieren 1 mei

dinsdag 05 mei 2015 / Redactie / geen reacties

De Dag voor de Echte banen was een groot succes. Bijna 10.000 mensen hebben op 1 mei in Amsterdam meegedaan aan de mars voor banen met zekerheid, respect en fatsoenlijke beloning en het feest in het Martin Luther Kingpark.

Een lang lint van mensen trok van de RAI naar het Martin Luther Kingpark, twee kilometer verderop. Duizenden mensen van overal in het land, uit allerlei sectoren, jong en oud, gekleed in het rood, gewapend met FNV-vlaggen; allemaal op de been voor banen met zekerheid, respect en een fatsoenlijk inkomen.

Feest in het park
Even later in het park was het feest. Een drukbezochte informatiemarkt, bomvolle tribunes bij het Echte banen-debat met Sophie Hilbrand, het nieuwe FNV-lied, een bevlogen speech van onze voorzitter Ton Heerts, kermisattracties voor de kinderen, een optreden van Lange Frans en als spetterende afsluiter Playing For Change Band en Shirma Rouse.

EchteBanenJournaal Verslaggever Wessel Wensink van het EchteBanenJournaal zocht uit hoe het zit met de Koopkracht en Echte Banen van de 1 mei-vierders. En hij sprak onze voorzitter Ton Heerts. Bekijk hier het filmpje!

FNV roept Dag van de Arbeid 1 mei uit tot jaarlijkse actiedag

_____       ___     _____     _    _     ______    _____