FNV roept op om aan te sluiten bij demonstraties voor persvrijheid

donderdag 08 januari 2015 / Redactie / geen reacties

De aanslag op de redactie van het Franse weekblad Charlie Hebdo in Parijs is behalve afschuwelijk, ook een onacceptabele aanval op de vrijheid van meningsuiting in het algemeen en de persvrijheid in het bijzonder.

‘Je zult maar aan het werk zijn en dan op zo’n laffe manier om het leven worden gebracht. Dit is verschrikkelijk. Wij zijn geschokt’, aldus FNV-voorzitter Ton Heerts.

Minuut stilte
Donderdag 8 januari houden journalisten in heel het land om 11:00 uur een minuut stilte. Het bestuur van de FNV is solidair en steunt deze oproep van journalistenbond NVJ.

Demonstraties
Donderdagavond zijn er in Amsterdam, Rotterdam, Haarlem en op andere plekken in het land demonstraties. FNV-voorzitter Ton Heerts is aanwezig in Amsterdam. Ook de andere FNV-bestuursleden zullen bij de demonstraties zijn. De FNV roept leden uit alle sectoren op om zich bij de demonstraties aan te sluiten. Ton Heerts: ‘In heel Europa gaan mensen massaal de straat op omdat zij een vrije samenleving willen zonder geweld. Samen staan we sterk.’

______     ___      _____    __   __  __    __    _____
 /_   _//   / _ \\   /  ___||  \ \\/ // \ \\ / //  |  ___||