Pensioen in beweging! Klaar voor de toekomst?

maandag 01 september 2014 / Redactie / geen reacties

Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Maar wat vind jij zelf nu eigenlijk belangrijk, eerlijk en hard nodig? De FNV vroeg om jouw mening, het gaat tenslotte ook om jouw geld.

Samen met onze achterban
De FNV heeft door het hele land bijeenkomsten gehouden met de achterban. Dit heeft geleid tot levendige discussies waarbij leden veel inbreng konden leveren. Met de resultaten van deze discussiebijeenkomsten, de uitkomsten van het FNV-ledenpanel over ditzelfde onderwerp en de resultaten van een online discussie is een FNV-toekomstvisie over pensioenen opgesteld. Deze visie wordt in het bijzijn van onder andere staatssecretaris Jetta Klijnsma gepresenteerd tijdens onze pensioenconferentie op vrijdag 17 oktober.

Presentatie pensioenvisie
Op vrijdag 17 oktober van 13.30 tot 17.00 uur vindt in de Jaarbeurs te Utrecht de FNV-Pensioenconferentie ’FNV Pensioen in Beweging! Klaar voor de Toekomst?’ plaats. Op de conferentie zullen naast staatssecretaris Klijnsma ook FNV-leden, FNV-voorzitter Ton Heerts, hoogleraar Kees Goudswaard, FNV-pensioenbestuurder Gijs van Dijk en vertegenwoordigers van werkgevers en pensioenbesturen spreken en in debat gaan met de aanwezigen.

Kom ook in beweging, kom naar de pensioenbijeenkomst! De zaal heeft een beperkte capaciteit dus meld je wel tijdig aan.  De bijeenkomst zit vol, je kunt je niet meer aanmelden.

• AOW en pensioenen

vrijdag 20 november 2015

Nederland heeft een goed pensioenstelsel, maar zoals overal zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Lees verder

__   _     ______   _    _    _    _      _____     ___